úterý 11. července 2017

Prázdninově

Dostala jsem chuť napsat takový ten klasický deníčkový článek. Mám z toho maličko obavy, protože v posledních časech na bývalém blogu jsem se do takových projektů vrhala s podobným nadšením a vždycky z toho vznikl nějaký blitek buďto o něčem špatným, nebo vůbec o ničem. Dám si záležet, aby se mi to teď nestalo, a kdyby jo, radši to vyhodím, aby to nikdo neviděl.

Název příspěvku je vlastně trochu zavádějící, protože prázdniny jako takové už nemám, krom pár bídných dnů volna, rozhodně mi však nechybí prázdninová nálada, kterou s chutí přiživuju aktivitami, které během mých školních let k létu neodmyslitelně patřily. Skoro každý den jezdím na kole, a když nejedu na kole, jdu pěšky. Procházím nebo projíždím okolní lesy a sousední vesničky, snažím se, aby to dalo aspoň pět kilometrů a příliš nekoukám na to, jaké je zrovna počasí.
Na počasí vůbec příliš nekoukám; když je vedro, vyberu si trasu ve stínu nebo jdu ven až později, a pršet vždycky přestalo tak šikovně, že mi to nezkazilo plány. Kromě toho letní deště vytváří atmosféru, kterou mělo to léto, kdy mi bylo dvanáct a v kinech běžel Vězeň z Azkabanu, a to se mi moc líbí.


Minulý týden jsem v rámci svátků měla čtyřdenní víkend (u nás se pracovalo ve středu, abychom mohli být doma v pátek). Během těch dnů jsem zjistila, že asi nejsem takové ranní ptáče, jak jsem myslela. Nebo bych byla, pokud bych šla včas spát, jenže jděte spát třeba po deváté, když je v tu dobu ještě světlo a vám se ani trochu nechce! Za svítání se mi tedy povedlo vstát jen v sobotu, a bylo to fajn, jen to pak byl den poměrně nabitý a nestihla jsem si pořádně odpočinout, takže jsem se potýkala s nepříjemným bolehlavem.
Ten den jsme byli ještě v kině. Dostali jsme dva volné lístky na jakýkoli 2D film, kterým brzy končila platnost. Volba padla na nového Spidermana, původně proto, že nic lepšího nebylo. Později jsem shledala, že nic lepšího ani být nemohlo. Nikdy jsem nebyla příznivcem pavoučího hrdiny a ty starší filmy s ním se mi nelíbily, tohle je ovšem úplně jiný případ. Hezky se v tom kombinuje americký středoškolský film, prvky čistě spidermanovské s avengerovským univerzem a spolu se sympatickým hlavním hercem, odlehčenou zápletkou a příjemným humorem je z toho velmi milý letní film.
Líbilo se mi to tak moc, že jdu tuhle sobotu znovu do kina. Vlastně to je trochu jiný příběh: zrovna nedávno jsem vzpomínala na to, že k letním prázdninám taky patřívala návštěva letního kina, a že bych tam moc ráda někdy zase šla. A pak jsem sdělovala bratrovi svoje dojmy z nového pavoučího příběhu, načež on si postýskl, že by to rád viděl, jenže neví, kdy se teď dostane do kina, a tak jsem se toho chytila a vymyslela jsem, že jestli bude o víkendu doma, vyrazíme spolu jako v dobách, kdy jsme byli největší nouzáci a chodili jsme spolu do kina třeba i na Stmívání.


K létu patří také letní čtení. Zatím se mi nedařilo najít tu správnou knihu, až do chvíle, kdy jsem náhodou potkala nějaký reklamní článek. Tedy, ještě nevím, jestli ty knihy budou ty správné, moc se mi ale líbila anotace a taky jsem z nich měla takový neurčitý dobrý pocit, takže jsem poslechla instinkt a když jsem ty knížky našla i za hezkou cenu, hned jsem je objednala. Jsem zvědavá. Hodil by se mi nějaký příběh, do kterého bych se mohla příležitostně schovat,

Než mi dorazí knihy ke čtení, budu se věnovat vyplňování Finish this book. Tenhle počin od proslulé autorky kreativních knih Keri Smith jsem si koupila na předminulé Vánoce, jenže loňská zima nebyla pro její vytváření vhodné období. Jsou tam úkoly hodně venkovní a dobrodružné, taky se tam luští šifry a zkoumají záhady, což je přesně to pravé na léto. Minulé pondělí mi náhodou padl zrak na polici, kde mám složené tyhle knihy a svoje deníky a kreslicí sešity a náhle mě napadlo, že by bylo fajn se do toho zase pustit. Poslouchat svůj instinkt se vyplatí.
(Asi potřebuju i Destrukční deník. Nechtěla jsem ho, že je moc mainstream, ale co jsem tak viděla, jsou tam moc pěkný úkoly a mám už dokonce pár nápadů, jak bych je ztvárnila.)


Minulé léto jsem pořád čekala na nějaké velké dobrodružství a pak jsem byla zklamaná, když vlastně žádné pořádně nepřišlo. Letos jsem se mu vydala naproti; možná už není takové to cosi nadšené, co bylo loni, je to takové umírněné, ale našla jsem ten starý prázdninový pocit, a s tím už  se dají dělat věci. Chtěla bych se jeden večer nalít kafem, vydržet vzhůru tak dlouho, jak jen to půjde, a taky poslouchat u ohně písničky a blbnout u toho jako jednoho večera před dvěma roky, a za dva týdny bude čarodějnický víkend se stanováním a piknikem. Nechci se těšit příliš, ale těším se docela hodně.

Léto vždycky bylo časem dobrodružství, dělání věcí, které jindy dělat nejdou, nebo jdou, ale není to ono, časem kouzel a záhad a mimozemšťanů. Tyhle pocity asi jen tak nezmizí. Poslední skutečné letní prázdniny jsem měla před sedmi lety, a prvního července mám pořád ten radostný pocit, že odteď platí jiná pravidla a všechno bude lepší, a ani chození do práce se nezdá tak zlé.
Tuhle dobu je potřeba si řádně vychutnat. Takže mě omluvte;, jdu ještě prohnat kolo a ulovit pár ufounů!





 M Kids jsem milovala to léto, kdy mi nepřišel dopis z Bradavic a musela jsem pak do normální šestý třídy. Celou dobu jsem si myslela, že zpívají anglicky. :D

11 komentářů:

  1. Na Spidermana jsi mě docela naladila, takže přemýšlím, že až bude příležitost, mrknu na něj taky. A musím souhlasit, že to chození do práce v období prázdnin je vážně takové jiné... Ta atmosféra tomu dodává značný pocit volnosti.

    Na víkend za týden se hrozně těším, i když mi taky přijde, že je na to ještě brzo. Ale nejspíš tomu už neporučím a prostě se budu těšit dál.. :-D

    Lovu mimozemšťanů zdar!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Spidermana jsem viděla jen jeden trailer a myslela jsem si, že by to nemuselo být úplně špatný, nijak jsem to ale netoužila vidět. Teď jsem moc ráda, že jsem to viděla, fakt mě to moc příjemně překvapilo a přesně něco takového jsem potřebovala vidět. :)

      Já se vždycky bojím, že když se na něco budu těšit moc, bude to pak stát za houby nebo se to nějak pokazí. :D Jen tomu těšení jde dost těžko zabránit.

      Vymazat
  2. A že to nebude jen tak ledajaký stanování. Ale kde jinde budeš na spaní panda a ve stanu mít peřinu? :DDDD

    Já si konečně objednala koloběžku, takže budu mít taky letně vítr ve vlasech. Už se těším. Zítra dorazí. 8D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsme jako malí stanovali na zahradě, měli jsme tam vždycky peřiny. :D Ale pandu ne, na tu se těším. :D

      Po těch koloběžkách jsem taky koukala. Měla jsem takovou vizi, že bych s sebou pak brala psa, až ho budu mít, připadá mi to s tou koloběžkou fajn a lepší než s kolem, to mi se psem připadá dost o hubu. :D Jenže koloběžky jsou asi lepší na rovnější terén a ne z kopce do kopce, jako je to tady. Takže budu svištět na kole, než budu mít psa, a pak se uvidí. :)

      Vymazat
    2. Právě, že koloběžky jsou dělaný i přímo na takovýhle lesní cesty a sjezdy z kopců především. :D
      Jo, právě. Kvůli psovi jsem taky neváhala a vybrala kolobrndu, na kole bych se bála, i když jsme dřív hodně jezdili s Dragoušem a nikdy žádná nehoda nebyla. A to jsme najezdili takový dálky a denně. Oni by se stejně do roka neměli nechat jezdit u koloběžky nebo kola (kvůli tomu, že trochu táhnou a tahat by jako mrňata neměli), až od roka, kdy mají vyvinutou kostru. Tak kdybys náhodou natrefila na nějakýho prda, i když vím, že chceš staršího, třeba budeš mít čas se ještě rozhodnout. :D

      Vymazat
    3. Já si to na těch kopcích moc neumím představit. :D
      O čoklíkách mám už všecko zjištěný. :D Ze štěňátka mám trochu obavy, ale na druhou stranu je pro mně důležitý, aby psík v pohodě zvládal kontakt s koňomuty, a na to by asi bylo lepší zvykat odmala. Ale řekla jsem, že pes bude na podzim, do tý doby je pořád ještě čas. :)

      Vymazat
    4. Hlavně pak toho tvora taky vem někdy na nějakej slet. Se postupně budem rozrůstat o psy. :DDD

      Vymazat
    5. To je samozřejmě jasná věc. :D

      Vymazat
  3. S tím, že léto je časem kouzel a záhad a mimozemšťanů, musím jedině souhlasit, a nejen díky Gravity Falls nebo Stranger Things (které vlastně s létem nijak nesouvisí, ale i tak je s ním mám spojené). Ono to bude i tím, že člověk může být venku relativně za světla a tepla fakt hodně dlouho a ty letní večery mají prostě zase úplně jiný nádech. :3

    Nového Spidermana jsem si před pár dny stáhla a v blízké době na něj chystám mrknout, protože to podle reakcí vypadá fakt dobře. :) A co se týče komiksových filmů, naposledy mě fakt uhranul jedině Deadpool a Wonder Woman.

    A ten Destrukční deník mám doma někdy od konce října, kdy jsem ho dostala k narozeninám, a nějak jsem se k němu ještě nedostala ... vlastně pořádně ani k těm dvěma antistresovým omalovánkám. ^^" Shame on me, really.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A v létě taky létají světlušky! :3

      Mně se třeba hodně líbili i ti noví Strážci Galaxie, a tohle je milé překvapení a doporučuju to, kudy chodím. :D

      Třeba ty omalovánky mě vydrží bavit jenom chvilku. Vybarvím dva nebo tři obrázky a pak leží neurčitě dlouho v knihovně. Jsou fajn spíš na dlouhý zimní večery. :)

      Vymazat
    2. Vidíš, ty jsem nějak opomněla, ti byli taky strašně super a líbili se mi víc než jednička. :)

      Světlušku jsem letos viděla slovy jednu, a to v Rakousku, pak jsem na ni číhala každý večer, a už nepřiletěla. :'D

      Vymazat